Saturday, June 30, 2012

Kesäkesäkesäkesä!!

Islannissa on suurimman osan vuodesta paska sää. Sen takia mä hehkutan ja puhun säästä harva se päivä, kun kerrankin on siitä jotain positiivista sanottavaa. Sori kaikki jos nää jaarittelut rupeaa jo kyllästyttämään. Mä en vaan pääse yli tästä onnesta ja autuudesta, jonka tää tän viikoinen säätila on mulle aiheuttanut. Siis täällä, Islannissa, tuulisella ja sateisella saarella on KESÄ! Pliiis, ihanat säiden valtiaat, antakaa sen jookos jatkua vielä vähäsen. Miten ois vaikka koko heinäkuun? ;)

Tänään ollaan nautittu auringosta ja lämmöstä niin paljon kuin vain voi. Ollaan leikitty ja uitu, ja taas leikitty ja oltu ulkona. Syöty jätksiä, käyty kaupungilla kävelemässä. Juotu aamukahvia puutarhassa ja leikitty naapureiden lapsien kanssa, hypitty trampoliinissa moneen kertaan, makoiltu ulkona viltillä, käyty ammalla (mummolla) puutarhassa ja pissattu siellä nurmikolle (en minä :D). Ja vaikka mitä muuta. Mä olin eilen ulkona kaupungilla kavereiden kanssa myöhään yöhön, eikä tänään ole vähät yöunet painaneet missään kun on vaan ollut niin paljon kaikkea kivaa tekemistä. Täällä on oikeasti ihan pakko ottaa ilo iri jokaisesta kesäpäivästä, koska niitä vaan on niin vähän.

Islantilaiset ovat muuten tänään käyneet äänestämässä uutta presidenttiä. Saas nähdä kuinkä käy, viekö istuva presidentti Ólafur Ragnar Grímsson voiton jälleen jo viidennen kerran, vai muhiiko vaaleissa ylläri. Jännää :)

Uintikeikan jälkeen piti tietysti käydä jädellä. Saga oli samaan aikaan amman luona nukkumassa päikkäreitä.

Perjantainakin oli lämmintä :)

Tää kuva on Klambratún-puistosta, josta aiemminkin kirjoittelin. Näin kaunista oli perjantai-iltana :)

No comments:

Post a Comment