Tuesday, September 18, 2012

Hiuskriisi, taas kerran

Veikkaan, että tää on aika yleinen naistentauti, mutta mulla on hiuskriisi! Oikeastaan mun hiuskriiseily on aika krooninen tila, se tosin oli hellittäyt jo joksikin aikaa... Mutta nyt on sitten palannut kahta kauheampana. Haluaisin leikata mun tukan, mieluiten heti! Mikä mua sitten estää? No ensinäkin, oon aina haaveillut pitkästä tukasta, ja onhan mulla ollutkin hiustenpidennyksiä, mutta se nyt vaan ei ole sama juttu kuin oma luonnollinen pitkä tukka. Ja pidennyksiä ei tähän päähän enää tule. Mun hiukset ovat tervehtyneet aika hyvin, eivätkä ole enää ihan niin onnettomat kuin vuosi pari sitten. Oon saanut aika hyvin pituuttakin tähän tukkaan, joten kannattaako antaa periksi nyt.

No miksi sitten haluaisin leikata? Mun hiuslaatu on niin hentoinen ja lentävä, että jo näinkin pitkänä se menee liiskaksi. Pitää nähdä tosi paljon vaivaa, että tän kuontalon saa näyttämään hyvältä, tai edes asialliselta. Pelkkä ponnarille laittaminen ei auta, pohja pitää työstää siihenkin, ettei olisi kuin rotanhäntä. Lisäksi kaikki hiusten laittaminen; tupeeraus, föönaus, suoristaminen, kaikenmaailman lakkojen, muotovaahtojen ja hiuspuuterien käyttö ei mitenkään edesauta hiusten hyvinvointia. Senpä takia mun latvat rupeaa hapsottelemaan jo parin viikon päästä leikkauksesta. Sit mulla on myöskin edelleen kerroksia hiuksissa, joten latvat ovat ilman hapsuuntumistakin tosi ohuet.

Kaiken tän pähkäilyn jälkeen olin jo kääntynyt sille kannalle, että voisin leikata "long bob" tyyppisen mallin, niin että sen sais edelleen kuitenkin kiinni, mutta että näyttäis myös hyvältä auki. Sitten mies avasi suunsa ja sanoi, että sinuna en leikkaisi, sun tukkahan on just hyvä. Ja se sai mut epäröimään, vaikka mitä nuo miehet oikeasti naisten hiuksista mitään tajuaa... Mutta kuitenkin mietin, että mitä jos kadun ihan kauheasti, kun kerrankin on tullut pituutta ja sit oon heti pätkäisemässä sen pois. Mutta onko se pituus oikeasti niin tärkeätä, jos hiukset näyttää rumilta? Pitkä tukka vaan on loppujen lopuksi aika tylsä, jos ei siis omaa paksuhkoa ja vahvaa hiuslaatua. Ihailen aina naisia joilla on pitkä kaunis tukka, mutta he ovat juuri niitä naisia joille on luoja suonut paksun ja tuuhean kuontalon. Harvoin sitä tulee ihailtua littanaa, kuivaa ja ohutta tukkaa, vaikka sitä pituutta olisi kuinka paljon. Eli pitäisikö nyt vaan pelata omilla korteilla ja yrittää saada näistä karvoista mitä on mahdollisimman kauniit? Huoh, onpahan taas pohdintaa... :)

Jennifer Anistonilla on mun mielestä tosi hyvä leikkaus. Itse voisin jättää vielä hieman pidemmäksi, ainakin alkuun... Kuva: pkhits.com
Päivitystä:

Eilen en saanut otettua kuvia, mutta tälläinen tämä mun pää nyt tällä hetkellä on. Ja kyllä, suoristusrautaa ynnä muuta ynnä muuta on käytetty. Ja mun tukka ei oikeasti ole noin valkoinen, hiukka ylivaloittuneet ja muutenkin hieman vääristyneet kuvat webbikameralla otettuina.

Sivuilta lyhyemmät kuin takaa ja vanha otsatukkakin hapsottaa vielä tossa.

Hyi, näyttää tosi karulta! Yleensä mulla ei tukka ole ikinä täysin auki, vaan jollain lettihässäkällä tai ainakin puolittain kammalla kiinni.

6 comments:

  1. Ehdotus: leikkauta 3-5cm niin kerroksia lähtee pois ja tulee tuuheutta latvoihin. Hiukset jää pitkiksi vieläkin ja saat mietintäaikaa. Veikkaan, että radikaali lyhentäminen alkaisi kaduttaa.
    Ja muuten, onhan tuolla Anistonillakin kuulemma tuuhennoksia ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuo on kyllä hyvä idea, ettei ihan kerralla pätkäisisi. Sit jos edelleen tuntuu että kasvatusoperaatio saa jäädä, voin leikata seuraavalla kerralla rehellisesti hieman lyhyemmäksi. Jo viiden sentin lyhennys tekisi varmasti ihmeitä :)

      Delete
  2. mun mielestä toi malli voisi olla hyvä:) ja kun se ei todellakaan kuitenkaan ole lyhyt:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toi on kyllä munkin mielestä todella onnistunut malli, itse ehkä haluaisin hiukka enemmän vielä eroa pituuksiin niin, että edestä hieman pidemmät vielä ja takaa ehkä vähän lyhyemmät. Mutta kiinni pitäisi kyllä edelleen saada. Joo ja eihän tuo mikään lyhyt tukka ole, polkka :)

      Delete
  3. Mulla on aikalailla samanlainen hiuslaatu, ja mä oonkin monesti miettinyt, että miks ihmeessä kasvatan hiuksia, vaikka tiedän, että mitä pidemmät ne on, sitä lättänämmiltä ja ohuemmilta ne näyttää. Itseasiassa tän sun postauksen luettuani päätin, että mäkin leikkaan, ja nyt on pikkusiskolle annettu jo tehtäväksi napsaista multa pituutta pois tässä jokunen päivä :)

    Mä ehdottaisin sulle myös tota, että leikkaa ensin vähän vähemmän? Saisit sitä mietintäaikaa vielä. Ja jos alkaa kaduttaa, niin ainahan ne kasvaa takaisin, vaikka siihen voi mennä kauankin (nimim. kokemusta on :() :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiva, että inspiroin :D Mä oon tullut siihen tulokseen, että kaikkea ei tällä hiuslaadulla voi saada. Pitää valita värjäykset ja muu hiusten käsittely tai käittelemättömyys ja pitkät hiukset. Jos antaisi tukan olla ihan naturelli, niin ihan hyvänä se varmaan pysyisi. Muttä silloinhan se näyttäisi pitkänä melkoisen tylsältä... Joten polkkatukka here I come!

      Delete