Monday, September 24, 2012

Pole fit

Lauantaisissa polttareissa meillä oli yhtenä ohjelmanumerona jo mainitsemani Pole Fit. Miksiköhän tuota nyt sitten suomeksi kutsuisi, kun kyse ei kuitenkaan ollut tankotanssista vaan nimenomaan kuntoilusta. Vaikka käyhän se tanssikin tietysti kunnon päälle, tässä vaan ei keskitytty mihinkään vietteleviin tanssiliikkeisiin, mikä voisi tankourheilua ajatellessa mieleen tulla. Ja hyvä niin, koska en todellakaan usko, että se olisi mun juttu.


Tosi innoissani olin lähdössä kokeilemaan, mutta mulla ei todellakaan ollut mitään käsitystä kuinka hauskaa ja rankkaa tuo Pole fit oikeasti olisi. Minä ennakkoluuloisena tietysti ajattelin jotain strippareita ja naureskelin, että just joo, kokeillaan nyt tätäkin sitten kerran elämässä. Mutta taisikin käydä niin, että löysin lajin itselleni! Kömpelöhän minä olin, mutta silti meni aika hyvin. Onnistuin tekemään kaikki liikkeet jotenkuten oikein ja siitä tuli mieletön onnistumisen fiilis. En ole juurikaan urheillut parin viimeisen vuoden aikana, mitä nyt Molia ulkoiluttanut ja vähän pyöraillyt. Senpä takia mulla on paikat edelleenkin hellänä tuon Pole fitin jälkeen. Mutta sehän kertoo siitä että tuo tankoilu on tehokasta treeniä ja tepsii moniin eri lihasryhmiin. Mä ajattelin, että voisin aloittaa alkeiskurssin ensi kuussa jos paikkoja on vielä vapaana. Tosi hauskaa, että tällaista kautta löytää jotain mistä pitää, jotain mitä ei ole koskaan ennen tullut edes ajatelleeksi.




1 comment: