Sunday, March 11, 2012

Ravintolasuositus

Mulla olis nyt kaikille Reykjavíkissa asuville tai täällä kävijöille ravintolasuositus. Olin eilen ystäväni kanssa ulkona syömässä Seafood Grillissä Skólavörðurstígurilla ihan Reykjavíkin keskustassa. Paikka on suht uusi, olisikohan ollut pian vuoden verran pystyssä. Ihan mielettöman hyvä ruoka, ensiluokkainen palvelu ja kaikinpuolin viihtyisä ja kotoisa paikka, persoonallinen, eikä liian fiini olematta kuitenkaan mikään perusbistro. Alkuruoaksi söin graavilohta katkarapukoktailin kera, pääruoaksi hummeria ja jälkiruoaksi sain parasta creme bruleetä mitä olen ikinä maistanut. Olen aina ollut creme bruleen ystävä, mutta liian usein ravintoloissa käytetään puolivalmisteita ja creme brulee on jostain valmispakkauksesta pursotettua vanukasta, joka on melkein kuin kastiketta, johon on paahdettu päälle näön vuoksi vähän sokeria. Minulta siis erittäin vilpittömät ja lämpimät suositukset Seafood Grillille.


Alkuruoka; graavia lohta, katkarupukoktail, sinappimajoneesia.

Pääruokana uppopaistettua ja grillattua hummeria, hlýri-nimistä kalaa,  joka on suomeksi kirjomerikissa. En tiedä kuinka hyvin tuo on Suomessa tunnettu, mutta hyvää oli :)


P.S. Olin myös vähän baareilemassa ruokailun jälkeen. En oikein osaa enää kreisibailaamisen jaloa taitoa, viime kerrasta on niiiiiiin pitkä aika. Kivaa oli, mutta on se vaan niin mukavaa, ettei tarvitse enää joka viikonloppu hyppiä kaupungilla pitkin yötä :)

4 comments:

  1. vautsi näyttää kyl ihan tajuttoman hyvältä! tommosia kuvia ei sais nälkäisenä katsella!

    ReplyDelete
    Replies
    1. oli kylla ihan mielettöman hyvaa ruokaa, kuvat eivat oikein tee edes oikeutta annoksille :)

      Delete
  2. Mä en kans ikinä uskonut sanovani etten tiedä onko toi bailaaminen enään mun juttu? Nautin ehkä enemmän siitä et jos lapset on hoidossa et saa aikuisten kanssa jutella pitkään ilman et joku on koko ajan vetämässä hihasta. Vaikka sitä kyl välillä miettii et yhet kunnon kännit vois joskus tehä terää;)... Olo on vain niin kauhea seuraavana päivänä kun ei ole enään tottunut sillain... Noh ehkä sit uudestaan kun ei lapset enään valvota..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihan samaa kaipaan minä! Aikuisten seuraa rauhassa ja voihan siinä sitten nautiskella viinilasillisen tai pari sivussa, mutta se ei ole se pääasia. Ja huomasin myös, että kaipaisin johonkin "aikuisten baariin" :D

      Delete