Friday, March 9, 2012

Shoppailua lasten ehdoilla

Me käydään aika vähän tyttöjen kanssa kaupoilla. Yleensä jos haluan mennä shoppailemaan, katselemaan ja hypistelemään kaikkea, jätän tytöt suosiolla isänsä kanssa kotiin, tai vien isovanhemmille. Toki välillä tulee käytyä ruokakaupoissa koko porukka. Olen vain jotenkin ajatellut, ettei noi lapset jaksa missään kaupoilla hengailla ja toisaalta olen myös ollut itsekäs ja ajattellut, ettei mun shoppailuista tule mitään jos tytöt on mukana.

Tänään kuitenkin mentiin koko perhe läheiseen ostokeskus Smáralindiin, piti poiketa puhelinyhtiön toimipisteessä. Reissu oli oikein onnistunut. Olin yllättynyt kuinka kivaa Vienalla oli ja vielä enemmän hämmästyin siitä miten kiltisti se käveli mukana, eikä sinkoillut minne sattuu. Viena kokeili kauppakeskuksen lapsille tarkoitettuja "laitteita" ja ostettiin jätskitkin. Sagakin sai maistaa vähäsen. Saga on osoittautunut muutenkin tosi helpoksi lapseksi mitä shoppailuihin tai rattaista muiden touhujen seuraamiseen tulee. Olen pari kertaa ottanut Sagan mukaan kaupoille ja olen jopa voinut sovittaa joitain vaatteita ilman sen kummempia kitinöitä. Muistaakseni Viena ei ollut tämän suhteen ihan noin helppo. Lopputulos on kuitenkin nyt se, että lapsillakin voi olla hauskaa shoppailureissuilla, varsinkin silloin kun ei tarvitse ostaa mitään :)





2 comments:

  1. Minun nyt 10-vuotias tyttöni rakastaa kaikenlaista shoppailua ja tavaroiden hypistelyä. Ja on tehnyt sitä jo vuosikaudet. Tätä yhdessä shoppailun iloa en koskaan kokenut poikien ollessa pieniä. Kovin näyttävät lapsukaiset tyytyväisiltä :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kyllä se taitaa olla meillä naisilla jotenkin geeneissä tuo kaupoissa viihtyminen :)

      Delete