Thursday, July 5, 2012

Kaksin kotona

Minä ja Saga ollaan oltu nyt pari päivää kaksin kotona, Molin kera toki. Ágúst ja Viena lähtivät tiistaina pohjoiseen hautajaisiin ja sukuloimaan. Aika jännä tunne, en ole koskaan ollut aiemmin Sagan kanssa kahdestaan näin pitkää aikaa, enkä myöskään erossa Vienasta enempää kuin yhden yön yhtäjaksoisesti. Vienan kanssahan meillä oli ennen Sagan syntymää paljon aikaa yhdessä ja mun sataprosenttinen huomioni olikin keskitetty häneen. Oon näiden parin päivän aikana oppinut Sagasta ihan uusia juttuja kun on nyt ollut mahdollisuus touhuta vain hänen kanssaan. Varmasti myöskin hauskaa Vienalle ja Ágústille viettää niin sanottua laatuaikaa. Ágústhan tekee niin paljon töitä, ettei aina kerkeä touhuamaan tyttöjen kanssa ihan niin paljon kuin haluaisi. Nythän me jäädän pian kuukaudeksi kotiin ilman perheen päätä, kun tuo lähtee merelle töihin. Kalastamaan. Eli minä jään siis tilapäisesti kalastajan vaimoksi.

Aika helppoa muuten elämä vain yhden lapsen kanssa, hauskaa vaihtelua kun on tottunut jatkuvaan menoon ja meininkiin. Yhden lapsen kanssa on kovin helppo mennä ja tehdä kaikenlaista. Kahden pienen kanssa ei paljoa pysty itse rentoutumaan kun saa revetä koko ajan kahteen suuntaan :D Mutta kyllä tämä varmasti pitemmän päälle tylsäksi kävisi. Ja on mulla jo hirveä ikävä Vienaa, tänäänkin oon soitellut pari kertaa ja jutellut puhelimessa sen verran kuin vajaa 3-vuotias jaksaa. Huomaa, että Sagakin jo kaipaa siskoaan ja isäänsä kotiin. No, huomenna tulevat :)

Tänään me käytiin Sagan kanssa kaupungilla pyörimässä. Poikettiin Suomi PRKL. Designissa ihastelemassa kaikkia kivoja juttuja ja juttelemassa vähän työkuvioista, niistä lisää myöhemmin. Sitten tavattiin vielä yksi mun kaveri ja käytiin puistossa istuskelemassa ja tutkimassa nurmikkoa :D Saga painoi pitkin nurtsia kuin viimeistä päivää, pieni tutkimusmatkailija. Sitä sai hakea vähän väliä takaisin lähelle, en tiedä kuinka kauas se olisi lähtenyt jos olisin antanut. Olipa kyllä oikein mukava ja touhukas päivä, säätkin suosivat :)

Otin taas muutaman kuvan pääkadun varrelta, eikös olekin ihanan idyllinen paikka tuo Reykjavíkin keskusta? Ei täysin varmasti tunnelma välity mun räpsyistä, mutta on se vaan niin söpö ja symppis kaupunki!










No comments:

Post a Comment