Wednesday, January 18, 2012

Aika rientää

Pieni vauvani ei olekään enää niin pieni. Saga on tänään jo yhdeksän kuukautta ja on kehittynyt uskomattoman paljon viimeisen parin kuukauden aikana. Hampaita on jo viisi ja Saga tykkääkin pureskella ruokansa itse, kuten pehmeää leipää, banaania ja muita hedelmiä. Varsinaisia sanoja ei ole Sagan suusta vielä ulos tullut, mutta kovasti hoetaan "mammamammamamaaa" ja ihan selkeästi Saga yrittää joskus viestiä jotain muillakin äänteillä. Kovasti se jaksaa aina pälättää :) Saga on tosi ahkera leikkimään lattialla ja tutkimaan ympäristöään. Mulla on käynyt hyvä tuuri, koska molemmat tytöt on ollut älyttömän helppoja ja terveitä vauvoja.




Vienakin on jo iso tyttö. Eilen käytiin sen kanssa ensimmäistä kertaa hammaslääkärillä tarkastuksessa. Mua hämmästytti miten hyvin se meni, ei olisi voinut mennä edes paremmin. Mä olin valmistautunut pahimpaan, mutta ihan turhaan. Ei Vienan kanssa usein mitään suuria ongelmia olekaan. 2,5-vuotias tyttö vaan haluaisi niin kovasti päättää kaikesta itse. Ja se ei ihan käy. Eli välillä joutuu vääntämään. Mutta eikös kahden vuoden ikää kutsutakin "terrible two":ksi.... Viena käyttää vielä vaippaa, mutta nyt viimeisen viikon aikana on opeteltu olemaan paljon ilman ja hyvin on mennyt. Joten toivottavasti pian voidaan lopettaa päivävaippa kokonaan.


Tytöistä on myös tullut keskenään enemmän kavereita. Sagakin on jo sen verran iso, että Vienasta on kiva leikkiä sen kanssa ja Saga on mielellään mukana Vienan touhuissa. Tosi kiva kun heistä on seuraa toisilleen. Pianhan mua ei tartteta enää ollenkaan! ;)


Kauhistelen nyt vielä vähän kuinka aika kuluu nopeasti! Ei ole kauaa siihen kun Saga täyttää vuoden ja Vienakin kesällä jo kolme vuotta. Ja mulla itsellänikin on vanhenemisen päivä pian edessä, hyi kamala... :D Yritänkin opetella elämään enemmän tässä ja nyt ja nauttimaan näistä hetkistä, jotka on nyt käsillä. Koska ne hetket menee vaan niin nopeasti ohi. Mulla on paha tapa aina ajatella, että sitten kun.. blaablaa... Osaako teistä joku elää "tässä ja nyt"?


Mä nappasin jälleen kerrran vähän videokuvaa, kun tytöt "leikkivät" keskenään. Tätä voisi ehkä ennemminkin kutsua riehumiseksi...

No comments:

Post a Comment