Thursday, January 19, 2012

Mikä musta tulee isona?

Mulla on kriisi. En tiedä mikä musta tulee isona! Oon aina halunnut opiskella, mutta se ei ole vielä paljon lukiota pidemmälle edennyt. On mulla jonkun verran islanninkielen opintoja takana yliopistolla, mutta mua ei kuitenkaan kiinnosta opiskella kieltä kielitieteen näkökulmasta. Nyt on taas se aika kun mietin, että mitäs mä tekisin kun tää kotiäiteys loppuu.

Pikkutyttönä halusin eläinlääkäriksi, joskus 15-vuotiaana halusin lakinaiseksi. Nyt vanhempana olen halunnut opiskella muun muassa antropologiaa, kauppatieteitä, arkkitehtuuria ja valtiotieteitä. Myös monet luovat alat kiinnostavat, mutten ole ihan varma riittäisivätkö rahkeet esimerkiksi kultasepäksi tai sisustussuunnittelijaksi. Kosmetologiksi opiskelu on myös käväissyt mielessäni. Perusongelmani on kai se, että olen suht keskiverto kaikessa, mitään selkeää vahvuutta en ole itsestäni vielä(kään) löytänyt. Monet jutut kiinnostavat, mutta mikä olisi ihan oikeasti se mun juttu, sitä olen pohtinut monet vuodet ja pohdin edelleen.

Nyt kun mulla on jo perhe niin sanotusti kasassa, en haluaisi lähteä enää haahuilemaan ja kokeilemaan jotain. Jos lähden opiskelemaan, sitä joutuu kuitenkin rahoittamaan lainalla ja täten haluaisin olla varma, että tää on nyt just sitä mitä haluan tehdä. Auttakaa joku mua! Mitä mä teen? Miten te olette löytäneet sen teidän jutun?

2 comments:

  1. mä painin ihan samojen ongelmien kanssa! oon kans aika keskiverto kaikessa, ei oo oikein mitään taitoa selvästi ylitse muiden. yritä ajatella asiaa pitkällä tähtäimellä. missä näet itsesi 10 vuoden päästä? eipä tästä kommentista varmaan juurikaan apua ollut, mutta halusin vain sanoa, että olen hengessä mukana! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaikesta on apua :) Kiitos. Tosi vaikea vaan jotenkin valita, kun kiinnostuksetkin rönsyilee laidasta laitaan. Mutta eiköhän tää tästä. Tsemppiä myös sinulle "ongelman ratkaisuun" :)

      Delete