Friday, January 13, 2012

Hiusjuttuja

Mulla on takana pitkä historia hiusteni pahointelemisestä. Värjäilyä edestakaisin vaaleasta tummaksi ja taas vaaleaksi ja niin edelleen. Hiustenpidennyksiä on ollut jos jonkinlaisia, hyviä ja huonoja. Yli vuoteen mulla ei kuitenkaan ole enää pidennyksiä ollut ja hiustenvärjäilykin on jäänyt vähälle. Puoleen vuoteen ei ole tukkaan laitettu minkäänlaista väriä ja aionkin yrittää kasvattaa oman vaalean värini kunnolla esille. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen onnistunut saamaan omat luonnolliset hiukseni jotakuinkin asiallisen näköisiksi ja pituisiksi. Mikään paksu ja upea tukka mulla ei luonnostaan ole, mutta kaikki toi hiusten pahoinpitely on tehnyt siitä paljon surkeamman kuin se oikeasti on. Nyt olen vihdoin päässyt siihen tilanteeseen, että voin jopa letittää hiukseni! Siitä päästäänkin mun uuteen villitykseen, kalanruotolettiin. Löysin jostain (en enää muista mistä, mutta vastaavia opetusvideoita on Youtube pulloillaan) netistä opetusvideon ja päätin kokeilla onnistuuko multa letittäminen. Nyt oon kolmena päivänä peräkkäin väsännyt hieman eri version kalanruotoletistä. Rupeaa vissiin tää kotiäitinä olo kyllästyttämään :D

Ensimmäinen kokeilu. Tätä voisi ehkä kutsua rotanhäntäletiksi, sen verran säälittävältä näyttää :P Rumat vihreät kumilenksutkin paistaa kun ei mitään kauniimpaa osunut käteen.

Letti numero 2. Tää on jo ihan kiva, olisi pitänyt ottaa takaakin kuva.

Letti numero 3. Mun tukkahan näyttää melkein paksulta tässä! En kerennyt letittämään ihan loppuun asti, lapsukaiset kutsuivat. 

Että sellaista tänään. Ai niin, vähän aikaa sit loppui Islanti-Suomi käsipallomaaottelu. Islanti voitti 43-25.

4 comments:

  1. Mä oon niin kovasti harjoitellut tuollaisen tekemistä, mutta mulla on niiiin ohuet hiukset, että onnistunutkaan yritys ei näytä hyvältä :( Mutta kivalta näyttää sulla, varsinkin tuo toka kuva on kiva, tykkään kun letit menee tuosta takaakin tuolleen hauskasti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannattaa yrittaa jattaa se letti vahan löysaksi ja sotkuiseksi. Ma uskon, etta saat siita ihan hyvan! Mulla nimittain on itellani melkoisen hennot ja ohuet hiukset. Ja mita oon kuvia nahnyt, ei sun hiukset musta nayta ainakaan ohuemmilta kuin mun :)

      Delete
  2. Jes, mä niin kannatan luonnollisia hiuksia ja ennekaikkea sitä omaa luonnollista väriä, ja sulla kun se vaalea niin älä ihmeessä enää värjää! Mulla oma väri on väritön, siis jotain maantienharmaa-punertavaa mutta aurinko sen aina kivasti ja luonnollisesti raidoittaa. Mä oon ainakin niin tyytyväinen että pääsin siitä värjäyskierteestä pois, raahakin säästyy 100e/kk kun ei tartte kampaajalla käydä.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mä oonkin katellut sun kuvissa kuinka sulla on nyt niin kivan väriset hiukset. Eikä mun mielestä yhtään maantienväriset. Paljon paremmin tietysti sopii luonnollisempi väri, eikä sellainen yliblondattu, mitä mäkin oon harrastanut. Ja ihan turhaan vielä kun oma väri on kerta selkeäti vaalea.

      Delete