Tuesday, January 24, 2012

Nyt ärsyttää

Tää islantilainen lumitöiden tekemättömyys rupeaa käymään mun hermoon. En mä sitä oikein edes ajatellut kun oli vielä Jeeppi alla. Mutta nyt kun ei enää ole, on käynyt elämä vähän hankalaksi, kun ei meinaa päästä autolla edes parkkipaikalta pois. Olettamus tuntuu olevan se, että kaikilla on maasturi tai joku muu nelivetoinen auto alla. Monilla tietysti onkin, muttei todellakaan kaikilla, eikä varmasti edes puolella autoilevasta väestöstä.

Täällä ei auraustöillä ole millään lailla kiire, pienempiä teitä hyvä jos aurataan ollenkaan. Kävelijöistä viis, kävelyteiden auraus on vihoviimeisenä listalla. Mä en oo oikeastaan koko talvena voinut mennä vaunuilla mihinkään ton lumimäärän takia. Tässä asiassa on ruvennut islantilainen suurpiirteisyys hiukkasen pännimään... Niin ja olen myös tuolle perheen päälle yrittänyt vihjaista että menis jollain lapioimaan tosta pihapolulta suurimmat lumet veks. Vastaukseksi saan kuulla litannian syitä miksi siinä ei ole mitään järkeä. Tekisin itse lumityöt, mutta juuri nyt olen kahden kipeän tytön kanssa kotona ja itsekin puolikuntoinen. Joten tarvotaan sit polvia myöten lumessa.

No comments:

Post a Comment