Saturday, November 26, 2011

Launtai touhua täynnä

Meillä on ollut tosi mukava ja touhuntäyteinen lauantai. Ensimmäisenä ohjelmassa oli "urheilukoulu" Vienan kanssa joka lauantaiseen tapaan. Sieltä mentiin suoraan Pohjolan talolle suomenkieliselle tarinatunnille. Tällä kertaa luettiin Mintun joulu, hauskaa koska Minttu-kirjat oli mun lempikirjoja kun olin lapsi. Vienallekin olen paria Minttua lueskellut viime aikoina. Oli tosi mukava tapaaminen taas, meitä oli oikein kivasti paikalla ja monet toivat jotain tarjottavaakin, koska Suomen itsenäisyyspäivä on pian ja muutenkin joulun kunniaksi, koska joulukuussa ei tarinatuntia järjestetä. Kaikilla riittää ohjelmaa varmasti ihan riittämiin muutenkin. Allekirjoittanut leipoi banaanisuklaakakun (laitan reseptin myöhemmin), ihme banaani-teema näissä mun leipomuksissa ollut viime aikoina.... Me oltiin Vienan kanssa kaksin urheilukoulussa ja tarinatuokiossa, Saga oli mummolassa hoidossa. Mun mielestä on kivaa ja tärkeää löytää vähän kahdenkeskistä aikaa Vienan kanssa viikonloppuisin, koska se on kuitenkin viikolla niin paljon päiväkodissa. Vienakin nauttii mamman jakamattomasta huomiosta.

Minttu-kirjan jälkeen oli kiva piirtää.



Tarinatuokion jälkeen mentiin hakemaan Sagaa, mutta Viena halusikin jäädä mummolaan tätinsä kanssa päiväunille. Mä menin Sagan kanssa kotiin ja laitoin vähän joulukoristeita esille. Mulla ei kauheasti ole koristeita mistä oikeasti tykkään, lähinnä jotain Ikean krääsää, jota ei oikein jaksais katsella enää. En tykkää sellaisesta muovisesta amerikkalaistyyppisestä joulukoristelusta. Mut jotain kivaa sain laitettua esille, tein jopa itse valokranssin ikkunaan. Mutta arvatkaa ärsyttikö kun yritin laittaa valoja päälle, eikä mitään tapahtunut! Just mun tuuria, etten tajunnut kokeilla etukäteen toimivuutta... En millään viitsisi purkaa koko hässäkkää, toivottavasti tuo mies saisi sen toimimaan, kunhan töiltään ennättää :)

Lisää, tää on kivaa!

Sagan herättyä päiväunilta mentiin takaisin mummolaan. Vedin Sagaa vähän pulkassa ennen autoon menoa, ensimmäistä kertaa. Taisi tyttö tykätä, sen verran iso hymy irtosi ja naurattikin vähän. Ei ne lumet lähteneetkään ihan vielä, vaikka eilen illalla niin povailinkin. Jätin Sagan taas vähäksi aikaa mummolaan, mentiin Vienan ja sen kahden tädin kanssa katsomaan Kópavogurin adventtijuhlaa. Se oli ulkoilmatapahtuma, oli sen verran kylmä etten halunnut ottaa Sagaa mukaan. Siellä oli kaikenlaista ohjelmaa niin lapsille kuin aikuisillekin, orkesteri soitti joululauluja ja isoon joulukuuseen sytytettiin valot. Me tosin ei nähty valojen sytyttämistä, koska Viena ilmoitti, että nyt lähdetään takaisin ammalle (amma=mummi). Mutta kivaa oli silti. Siitä on aikaa kun mä oon osallistunut mihinkään joulukauden avajaistapahtumiin tai vastaaviin, nyt oon jotenkin ihan erilailla innostunut kaikesta kun on lapsia. Viena on jo sen verran vanha, että sen mielestä on hauska tehdä kaikenlaista ja musta on kiva viedä sitä tapahtumiin, joissa on lapsille jotain ohjelmaa. Mä oon saanut itse vähän takaisin jonkinlaista lapsenmieltä ja jännitystä. Ensi jouluna Sagakin jo varmaan ymmärtää joulusta vähän.





Onks ihan pakko pitää hanskoja?! Kymmenennen kerran :D


Vienakin pääsi pulkkailemaan.


Illalla käväisin vielä Molin kanssa yksin lenkillä. Ihan eri fiilis nyt kun on lunta ja ihmiset on laittanut jouluvaloja ikkunoihin ja ulos. Vähän ylilyöntejäkin oli havaittavissa, yhdessä pihassa oli kunnon disco, puskat täynnä värikkäitä vilkkuvia valoja. Mutta toisaalta ihan kiva kun kaikilla ei ole samanlainen maku. Mulla on vielä edessä valojen ikkunoihin laitto, argh, se on hermoja raastavaa puuhaa... Mutta en halua että meillä on synkät ikkunat kun kaikilla muillakin meidän rivitalossa on valot ikkunoissa. Ryhmäpainetta :D

2 comments:

  1. Mä niin odotan että mäkin pääsen tytön kanssa piirtämään! Ja vielä enemmän ajankohtaista että pulkkailemaan, mutta kun ei kuulu eikä näy mitään valkoista! Teillä sit pysyi toi lumi, epistä.

    ReplyDelete
  2. No pysyi, toistaiseksi. Katotaan koska lähtee. Ei täällä yleensä sama lumi viikkoa pidempään pysy. Mut tänään näyttää vielä hyvältä :)

    ReplyDelete