Monday, February 13, 2012

Kirjansilvontaa ja mummoruutuja

Löysin kaapin perukoilta pari Ikean turkoosia kehystä. En oikein tiedä miksi mä olen ne edes ostanut, varmaan siksi että ne olivat halvat (mikä siinä muuten on, että halpa hinta saa ihmisen, tai ainakin minut, ostamaan kaikenlaista tarpeetonta vain sen halvan hinnan vuoksi). Keksin niille kuitenkin käyttöä. Ostin kirpparilla käydessäni tanskankielisen Peppi Pitkätossu-kirjan ihan vaan kuvien takia. Kaverini oli kauhuissaan, eihän kirjoja saa silpoa! Olen periaatteessa ihan samaa mieltä, mutta tällä kertaa kuitenkin otin ja leikkasin kirjasta pari kuvaa kehyksiin ja laitoin seinälle Vienan sängyn viereen. Peppi on tällä hetkellä meillä kovasti in, joten Viena oli ihan täpinöissään kun näki mitä olen ripustanut seinälle. Lapset on ihania kun ne ilahtuu täysillä ihan pikkujutuistakin.


Oon innostunut taas tekemään käsitöitä. Nää mun neulomiset ja virkkailut on vähän surkuhupaisia juttuja, hirveellä innolla aina aloitan, mutta sit kipinä hiipuu kesken kaiken. Nyt oon kuitenkin päässyt sen verran hyvään vauhtiin, että tätä työtä ei kertakaikkiaan voi eikä kehtaa jättää kesken. Vähän vajaa viikko sitten rupesin virkkaamaan mummoruutuja, joista ajattelin tehdä viltin. Oon saanut alle viikossa virkattua noin neljäkymmentä ruutua valmiiksi, mikä on musta aika hyvin, ainakin mut tuntien. Noita on kiva tehdä, koska yksi ruutu tulee valmiiksi tosi nopeasti. Se jotenkin motivoi enemmän kuin neuloa jotain isoa hitaasti edistyvää työtä. Yhdellä istumalla saa valmiiksi vaikka kuinka monta ison työn osasta. Välietappeja niin sanotusti.

No comments:

Post a Comment