Thursday, February 2, 2012

Paljon melua tuolista

Menin sitten tänään ja kotiutin sen paljon puhutun Tripp Trapp-tuolin. Aikeenani oli ostaa valkoinen, mutta mulle tuli siitä jotenkin sellainen fiilis, että se saattaa nopeasti kulua nuhjuisen näköiseksi. Mietin myös vaaleanpunaista, mutta ajattelin, että se voi ruveta jossain vaiheessä ällöttämään söpöydellään. Päädyin sitten harmaaseen tuoliin vaaleanpunaisella baby setillä ja pinkillä eläinkuvioisella pehmusteella. Ágúst oli kotona vähän ihmeissään mun värivalinnasta. Yritin sille selittää, että näen silmissäni sen tulevan sisustuksen, johon tuo harmaa sitten sopii tosi hyvin. Ei se tajunnut, mut eihän noilta miehiltä kannata liikoja odotella... Hahha. Muutenkin tyypillistä sanoa mulle, että ihan sama minkä tuolin ostat, en mä jaksa tulla mukaan katsomaan ja sit yhtäkkiä onkin jotain sanottavaa kun kannan tuolin kotiin. Mutta minä olen tyytyväinen, ja niin on Sagakin! Ainakin syöminen sujui paljon mukavammin kun se pääsi mukaan pöydän ääreen. Vienakin oli tosi iloinen kun sisko sai samanlaisen tuolin. Seuraava projekti onkin sitten hioa ja maalata Viena Tripp Trappista uuden veroinen, se rupeaa olemaan vähän kulunut. Saatiin se nimittäin käytettynä.

Tottahan se on, ettei tuo harmaa välttämättä tummaa puuta olevan pöydän kanssa sovi, mutta mulla onkin haavena valkoinen ruokapöytä.



Enhän mä sieltä liikkeestä tietysti ulos päässyt ilman vaateostoksia... Mutta kaikki olivat tosi hyvässä alessa, ihan oikeesti, uskokaa mua! Ostin kivat sukkahousut, sukat ja mekon Sagalle. Mut nyt on sit shoppailut ohi joksikin aikaa!


Moli oli tänään suht kiltisti kotona, ei tehnyt sen kummempia ilkeyksiä, mutta keittiön laatikoille oli taas yritetty mennä. Ja oli niitä vähän avattukin, mutta tällä kertaa niihin ei ollut ihan yhtä vapaa pääsy, yritin laittaa puiset rimat esteiksi. Eiks ookin muuten ihana sininen keittiö... Täällä Islannissa jostain syystä tykätään värikkäistä keittiöistä, oon nähnyt ihan samanlaisia kaapistoja kalliissakin myynnissä olevissa taloissa. Jos tää kämppä olis mun, lähtis kyllä kalusteet vaihtoon melko äkkiä.


4 comments:

  1. No aikas on mielenkiintoisen väriset kaapit...
    Ihan uteliaisuuttani kysyn; Minkä kokoinen on asunto, ja kuinka paljon vuokra (n. euroissa)?

    Tea

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meillä taitaa olla asuinneliöitä n. 75, plus meillä on yhteinen pyykkitupa vuokraisäntä perheen kanssa, jossa voin myös kuivattaa pyykit ja sit on myös pieni varasto. Euroissa vuokra on noin 620 ilman sähköä. Meillä on käynyt tosi hyvä tuuri vuokran suhteen, koska tällä alueella vastaavat ja pienemmätkin asunnot pyörii siinä 800-900 euron paikkeilla. Meillä on vaan se huono puoli, että on vaan yksi makuuhuone, joskin iso niin että sen saisi jaettua kahdeksi. Mutta ei olla ihan vielä muuttamassa, vaikka yksi lisähuone olisi kiva. On niin huonosti asuntoja tarjolla, ihan liian vähän vuokrakämppiä pääkaupunkiseudulla. Ja ostamassa ei olla.

      Delete
  2. Huomasin Minna että olet ruvennut ajattelemaan kuin kahden lapsen äiti :)eikä se harmaa nyt ihan pöllöltäkään näytä.
    hyviä jatkoja sinne teille. Halit <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo siis itse olen tosi tyytyväinen väriin, enhän sitä muuten olisi ostanut :) Ihan mielenkiinnosta,mistä sen huomaa että ajattelen kuin kahden lapsen äiti? :)

      Delete