Wednesday, February 1, 2012

Keskiviikon sillisalaatti

Meidän rakas koiruus on taas päättänyt ruveta hankalaksi. Moli on nyt noin puolitoistavuotias, ja on oppinut olemaan hyvin kotona yksin viimeisten kuukausien aikana. Ensimmäinen vuosi oli hankala, se teki ihan järkyttävää jälkeä yksin ollessaan, joten sitä ruvettiinkin sitten pitämään mukana lähes joka paikassa. Mutta nyt kun vaihdettiin auto niin sanottuun tavalliseen malliin, päätettiin, ettei sitä sinne autoon enää mukaan oteta aina kun ovesta astutaan ulos. Kaikki onkin mennyt tosi hyvin. Kunnes nyt Moli on keksinyt, että keittiössä on kiva tutkia ja availla laatikoita ja levitellä tavaroita. Tänään olin poissa noin tunnin ja kotiin palatessa oli tomusokerit pitkin lattioita ja muuta mukavaa. Lisäksi Moli pääsi livahtamaan ulos ovesta kun tulin tyttöjen kanssa sisään. Ja kun oon yksin kotona lasten kanssa, on paha lähteä koiraa etsimään. No onneksi se kuitenkin tuli itse kotiin noin puolen tunnin juoksentelun jälkeen. Toivottavasti tää on nyt vaan joku ohimenevä vaihe, ei oo kiva joka päivä siivoilla koiran turhia sotkuja. Ihan kuin sitä siivottavaa ei olisi muutenkin.

Mä oon myös tänään miettinyt kovasti mitä teen syöttötuoli-asian kanssa. Vienalla on vanha Tripp Trapp-tuoli ja mun tekisikin mieli ostaa myös Sagalle sellainen. Se vaan on niin kamalan kallis! Mutta täällä on tosi pienet markkinat, eikä oikein muitakaan tuoleja ole tarjolla. Tai on, muttei sellaisia mitkä mua miellyttää. Mä tykkäisin kyllä sellaisesta klassisen mallisesta valkoisesta puisesta syöttötuolista, mutten ole sellaista missään nähnyt. Tänään kävin katselemassa vähän "Tripp Trapp kopioita", mutta ei ollut kivoja, eivätkä loppujen lopuksi edes hirveän halpoja, vaikkakin tietty puolet halvempia aitoon verrattuna. Tripp Trapp kaikkine lisävarusteineen (pehmuste ja selkätuki, vai miksikä sitä muovista vauvanosaa kutsutaan) tulee mulle maksamaan täällä pikkusen vajaa 300 euroa. Eiks se oo aika samoissa hinnoissa Suomessakin? On kyllä kova hinta, mutta kun se tuoli tulee kuitenkin olemaan käytössä useamman vuoden ja on koko ajan esillä, haluaisin sellaisen mistä tykkään. Muutenkin olen ajatellut pikkuhiljaa ruveta hankkimaan uusia huonekaluja, sitten kun rahatilanne sen sallii. Ajattelinkin ostaa vain sellaisia juttuja joista oikeasti tykkään ja jotka haluan omistaa kauan, eikä niin että ostan vaan jotain väliaikaista ja halpaa, kunhan on uutta. Mulla on synttäritkin pian tulossa, ja olen saanut vähän rahaa lahjaksi, joten voisin sitä käyttää syöttötuoliin, onhan se lahja minullekin, koska Sagalle varmasti on ihan yksi lysti millaisessa tuolissa istuu. Kunhan pääsis vihdoin pöydän ääreen! :)

Tekis mieli vähän söpöillä ja hankkia vaaleanpunainen :) Mutta enköhän mä valkoiseen päädy... 

Sit vielä loppuun jotain ihan muuta. Mä löysin netistä kivan letti-, taikka kampausohjeen. Mun täytyy vielä saada muutama sentti pituutta lisää hiuksiin, ennen kuin tulee hieno. Mutta kokeilkaa te, joilla on hiuksissa tarpeeksi pituutta :)

2 comments:

  1. Rupes väkisin naurattamaan mielikuva kaappeja availevasta ja paketteja aukovasta Molista. Ihana. :D Meidän (äidin) koirat osaa repiä auki lahjapaketit mutta keittiöapulaiseksi ei niistä ole.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se on uskomatonta mihin noi eläimet kykenee! Ja vielä tietävät tekevänsä väärin. Tänään aamulla kävin viemässä Ágústin töihin ja taas oli laatikot auki keittiössä, mutta mitään ei oltu viety. Moli katosi kuitenkin salamannopeasti piiloon kun saavuin kotiin :D

      Delete